Adalet Bakanlığı düğmeye bastı... Banka teminat mektupları dijitalleşiyor
Adalet Bakanlığı ile Türkiye Bankalar Birliği, adli süreçleri hızlandırmak amacıyla yeni bir çalışma başlattı. Mahkemeler ve icra dairelerinde kullanılan banka teminat mektupları, yürütülen yeni çalışma kapsamında tamamen elektronik ortama taşınıyor. Bu adımla birlikte yargıdaki bürokrasinin azaltılması hedefleniyor.
Adalet Bakanlığı ve Türkiye Bankalar Birliği yeni bir çalışma başlattı. Buna göre, mahkemelerde ve icra dairelerinde kullanılan banka teminat mektupları artık kağıt olarak elden ele gezmeyecek, tamamen bilgisayar ortamına taşınacak.
KAĞIT MEKTUPLAR UYAP SİSTEMİNE BAĞLANIYOR
Yeni çalışmaya göre bankalar ile adliyelerin kullandığı UYAP (Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi) birbirine bağlanacak. Bankalar teminat mektuplarını internet üzerinden hazırlayıp doğrudan adliyeye gönderebilecek. Mahkemeler de bu mektupların gerçek olup olmadığını bilgisayardan hemen kontrol edebilecek.
MAHKEMELER ARASINDAKİ FARKLAR BİTECEK
Eski sistemde teminat mektuplarının içeriği yüzünden mahkemelerde farklı uygulamalar ya da tartışmalar çıkabiliyordu. Yeni sistemle birlikte tüm mektuplar aynı standartta olacak. Bu sayede kafa karışıklıklarının bitmesi ve hak kaybı yaşanmasının önüne geçilmesi hedefleniyor.
KAĞIT İSRAFI VE KAYBOLMA RİSKİ SON BULUYOR
Mektupların dijitalleşmesiyle birlikte adliyelerdeki fiziki evrak trafiği büyük ölçüde azalacak. Böylece hem tonlarca kağıt israfı önlenmesi hem de teminat mektuplarının kaybolması, yıpranması veya zarar görmesi gibi risklerin ortadan kaldırılması öngörülüyor.