Ankara merkezli 8 ilde operasyon... 'Modem değişimi' bahanesiyle 32 milyon liralık vurgun
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı koordinasyonunda, internet altyapısını yenileme bahanesiyle binlerce kişiyi dolandırarak 32 milyon liralık vurgun yapan şebeke çökertildi. 41 şüpheli gözaltına alındı.
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı ve Ankara İl Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ile birlikte yürütülen ortak çalışma sonucunda, vatandaşların kişisel verilerini ele geçirip kendilerini internet servis sağlayıcısı gibi tanıtarak 32 milyon liralık vurgun yapan dev dolandırıcılık şebekesi çökertildi.
"MODEM ÜCRETİ" YALANIYLA DEV VURGUN
Dolandırıcıların, herhangi bir resmi kuruma bağlı olmayan sahte çağrı merkezleri kurdukları belirlendi. Yasa dışı sistemlerle vatandaşların telefon bilgilerine ulaşan şebeke üyeleri, 0850'li hatlar üzerinden vatandaşları arayarak "İnternet altyapınız değişiyor" yalanını uydurdu. Bu yöntemle "modem ücreti" adı altında para toplayan şüphelilerin, bugüne kadar toplamda 32 milyon liradan fazla haksız kazanç elde ettikleri ortaya çıktı.
8 İLDE OPERASYON
Polis ekipleri, Ankara merkezli olmak üzere İstanbul, Bursa, Elazığ, Kırıkkale, Kırşehir, Tekirdağ ve Trabzon’da önceden belirlenen adreslere baskın yaptı. Operasyon kapsamında hakkında gözaltı kararı verilen 46 şüpheliden 41’i yakalandı. Baskın yapılan yerlerde çok sayıda bilgisayar, telefon ve dijital belgeye el konuldu.
FİRARİ 5 KİŞİ ARANIYOR
Firari 5 şüphelinin yakalanması için çalışmaların sürdüğü bildirildi.