Aracı mahkeme dönemi bitiyor... Artık belgeler doğrudan istenecek

12. Yargı Paketi ile noterlik hizmetlerine güncelleme geliyor. Noter yardımcılığı kurumu hayata geçirilirken yeni düzenlemeyle birlikte mahkemeler noterlerden doğrudan belge isteyebilecek.

Aracı mahkeme dönemi bitiyor... Artık belgeler doğrudan istenecek

NOTER YARDIMCILIĞI GELİYOR
12. Yargı Paketi kapsamında noterlik hizmetlerinde yeniliklere gidilecek. Bu kapsamda noter yardımcılığı kurumu hayata geçiriliyor. Buna göre, birinci sınıf noterliklerde hukuk fakültesi mezunu noter yardımcısı bulundurulması zorunlu olacak. Noterlik belgesi bulunan ve 30 yaşını doldurmamış kişiler, noter yardımcısı olarak görevlendirilebilecek. İhtiyaca bağlı olarak birinci sınıf noterliklerde isteğe bağlı birden fazla, yine aynı şekilde ikinci ve üçüncü sınıf noterlerde de ihtiyaç duyulması halinde noter yardımcısı çalıştırılabilecek.

DOĞRUDAN BELGE TALEP ETME KOLYALIĞI
Noterlik Kanunu’nun 55. maddesine göre; mahkemeler veya Cumhuriyet Başsavcılıkları başka yerlerde bulunan noterliklerden belge istediklerinde ancak o yerde bulunan mahkemeler aracılığıyla bu belgeleri noterlerden isteyebiliyor. Ancak yapılacak yeni düzenleme ile bunda da revizyona gidildi. Yargı paketi ile mahkemeler ve Cumhuriyet Başsavcılıkları, başka illerde bulunan noterlerden doğrudan belge talep edebilecek.

KAREKOD DÖNEMİ BAŞLIYOR
Noterler tarafından düzenlenen tüm belgelere karekod zorunluluğu da gelecek. Karekod uygulaması ile vatandaşlar, belgelerin içeriğini ve geçerliliğini kolayca kontrol edebilecek. Yeni düzenleme ile işlem güvenliğinin artırılması hedefleniyor.

ELEKTRONİK SENET
Yargı paketi ile senet protestolarının bankalar tarafından elektronik ortamda noterlere gönderilmesine olanak tanınacak. Bu kapsamda işlemler daha hızlı ve güvenli şekilde yürütülürken senetlerin fiziki dolaşımı azaltılarak kaybolma ve çalınma riskinin önüne geçilecek.

Kaynak: Haber Merkezi
yargı paketi noterlik karekod