Bakan Gürlek duyurdu... Cezaevlerinde yeni dönem hedefi: "İnsan odaklı infaz"

Adalet Bakanı Akın Gürlek, suçun infazının ardından bireylerin topluma yeniden kazandırılmasını öncelik olduğunu belirtti. Bakan Gürlek, "İnsanı merkez alan bir anlayışla, hükümlülerin geleceğe umutla bakmalarını sağlamaya devam edeceğiz" dedi.

Bakan Gürlek duyurdu... Cezaevlerinde yeni dönem hedefi: "İnsan odaklı infaz"

Adalet Bakanı Akın Gürlek, hükümlülerin sosyal hayata adapte olabilmeleri için yürütülen çalışmaları değerlendirdi. Bakan Gürlek, ceza sürelerinin tamamlanmasının ardından bireylerin topluma yeniden kazandırılmasının öncelikli hedefleri olduğunu vurguladı.

Cezanın çekilmesinden sonra kişilerin topluma uyum sağlamasını ilk hedef olarak gördüklerini ifade eden Bakan Gürlek, "Ceza infaz kurumlarımızda, suçun infazının ardından bireylerin topluma yeniden kazandırılmasını önceliğimiz olarak görüyor; eğitim, kültür ve mesleki becerilerini geliştirmelerine imkân sunuyoruz" ifadelerini kullandı.

İNSAN ODAKLI YAKLAŞIM

Bakanlığın cezaevlerinde yürüttüğü eğitim ve yenilenme çalışmalarına değinen Bakan Gürlek, "İnsanı merkeze alan infaz anlayışımızla, hükümlülerin geleceğe dair umutlarını yeniden filizlendirmeye ve sosyal hayata daha güçlü tutunmalarını desteklemeye devam edeceğiz" dedi.

Kaynak: Haber Merkezi