Bakan Gürlek’ten yargı teşkilatına maaş ve özlük hakları açıklaması

Adalet Bakanı Akın Gürlek, hakim, savcı ve adliye çalışanlarının maaş ile özlük haklarında iyileştirme taleplerine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Gürlek, ekonomi yönetimini işaret ederek, "Mali imkanlar çerçevesinde bir adım atılması halinde gerekli düzenlemeler yapılabilir" dedi.

Bakan Gürlek’ten yargı teşkilatına maaş ve özlük hakları açıklaması

Ankara’da medya temsilcileriyle iftar programında bir araya gelen Bakan Gürlek, Adalet teşkilatının büyüklüğüne dikkat çekti. Yaklaşık 212 bin kişilik bir aile olduklarını belirten Gürlek; hakimler, savcılar, adliye personeli ve cezaevi çalışanlarının büyük bir özveriyle görev yaptığını vurguladı.

TALEPLERİN FARKINDAYIZ, ÇALIŞMALARIMIZ VAR

Teşkilat içindeki maaş ve özlük haklarına yönelik iyileştirme beklentilerini yakından takip ettiklerini ifade eden Bakan Gürlek, şu ifadeleri kullandı:

"Hakim ve savcılarımız ile adalet personelimize yönelik maaş ve özlük haklarında iyileştirme taleplerinin farkındayız. Bu konuda çalışmalarımız bulunuyor ancak konunun önemli bir mali boyutu da var."

MALİYE BAKANLIĞI VURGUSU

Düzenlemenin hayata geçmesi için Hazine ve Maliye Bakanlığı ile hareket edilmesi gerektiğini belirten Gürlek, sürece dair şunları söyledi: "Bizim teşkilatımız 212 bin kişilik teşkilat. Adliye personelimiz var, ceza personelimiz var, hakim, savcımız var. Elbette gönlümüz düzenleme yapılmasından yana ama tabi biliyorsunuz bir de Maliye Bakanlığı ayağı var bunun. Orayı aşarsak inşallah düzenleme yapabiliriz."

Kaynak: Haber Merkezi
maaş Adalet Bakanlığı Akın Gürlek