Danıştay Başkanı Zeki Yiğit’ten 158. yıl mesajı: "Adalet mülkün temelidir"
Danıştay Başkanı Zeki Yiğit, Danıştayın kuruluşunun 158. yıl dönümü ve "Danıştay ve İdari Yargı Günü" dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Başkan Yiğit, kurumun hukuk devleti ilkesinin teminatı olduğunu belirterek, idarenin denetlenmesi ve temel hakların güvence altına alınması noktasındaki kararlılığı vurguladı.
Danıştay Başkanı Zeki Yiğit, kurumun hukuk devleti ilkesinin teminatı olduğunu belirterek, idarenin denetlenmesi ve temel hakların güvence altına alınması noktasındaki kararlılığı vurguladı.
HUKUK DEVLETİ VURGUSU
Yiğit, mesajında Danıştay'ın tarihsel süreçteki yerine değinerek şu ifadeleri kullandı:
“Kurulduğundan bugüne, hukuk devleti ilkesinin etkin şekilde uygulanmasının en güçlü teminatlarından biri olmayı sürdüren Danıştay, evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda idarenin eylem ve işlemlerinin hukuka uygunluğunun denetlenmesinde ve temel hak ve özgürlüklerin güvence altına alınmasında önemli bir rol üstlenmeye, adaletin mülkün temeli olduğu anlayışıyla ve hukukun üstünlüğünün egemen kılınması gayesiyle hizmet etmeye devam etmektedir.”
Danıştay ve İdari Yargı Günü'ne ilişkin temennilerini paylaşan Yiğit, "Danıştayın Kuruluşunun 158. yılını ve 'Danıştay ve İdari Yargı Günü'nü kutluyor, Milletimize ve tüm hukuk camiasına hayırlı olmasını temeni ediyorum." ifadelerine yer verdi.