Ödemiş’te Denetimli Serbestlik Müdürlüğü ve Belediye'den dev iş birliği
Ödemiş Cumhuriyet Başsavcılığı ve Ödemiş Belediyesi, ilçenin tarihi, doğal ve turistik alanlarını korumak için el ele verdi.
Ödemiş Cumhuriyet Başsavcısı Mehmet Karabulut başkanlığında toplanan Koruma Kurulu, son toplantısında ilçenin doğal mirasını korumak adına önemli bir karar alınmıştı. Ödemiş Belediye Başkanı Mustafa Turan ile varılan mutabakat doğrultusunda, yaklaşan Kurban Bayramı öncesi ve sonrasında ilçenin akciğerleri konumundaki turistik alanlarda eş zamanlı bir temizlik ve yangın önleme seferberliği başlatıldı.
İLK DURAK AHRANDI TEPESİ: 30 KİŞİLİK EKİP SAHADA
Başsavcı Mehmet Karabulut’un talimatıyla harekete geçen Ödemiş Denetimli Serbestlik Müdürlüğü; Ödemiş Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü ve Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleriyle ortak bir çalışma grubu kurdu. 20 Mayıs 2026 tarihi itibarıyla başlatılan programın ilk adımı yoğun ormanlık alanla kaplı Ahrandı Tepesi oldu.
Çalışmaların açılış törenine Ödemiş Cumhuriyet Savcısı Fatih İbiş, Ödemiş Belediye Başkan Yardımcısı M. Cumhur Şener, Temizlik İşleri Müdürü Hüseyin Sav, Park ve Bahçeler Müdür Vekili Erkan Uşaklı, Denetimli serbestlik Müdürü Önder Özsarı, Müdür Yardımcısı Ali Karaşoğlu, Denetimli Serbestlik personeli, Ödemiş Belediyesi personeli ve işçileri ve Denetimli Serbestlik Yükümlüleri katılım sağladı.
Cumhuriyet Savcısı Fatih İbiş, yaptığı açıklamada, “Gerek Ödemiş’te görev yaptığım dört yıllık süre zarfında gerekse önceki görev yerlerimde, ceza infaz kurumlarımız ile denetimli serbestlik müdürlüğümüz bünyesinde bulunan hükümlü ve yükümlülerimizin katkılarıyla kamu yararına yönelik çok sayıda sosyal sorumluluk projesi hayata geçirilmiştir. Yaz kararnamesi kapsamında görev yerimin değişmesi söz konusu ise de, bugüne kadar tesis edilen kurumlar arası iş birliği, imzalanan protokoller, oluşturulan güçlü altyapı, kurumsal hafıza ve yerleşmiş kurum kültürü sayesinde bu çalışmaların artarak devam edeceğine ve gelecekte de pek çok örnek projeye imza atılacağına olan inancım tamdır. Bu anlamlı çalışmalarda emeği ve katkısı bulunan tüm kurumlarımıza, kıymetli personelimize, hükümlü ve yükümlülerimize teşekkürlerimi sunuyorum.” ifadelerini kullandı.
SEFERBERLİĞİN DETAYLARI VE PLANLAMA
Denetimli serbestlik yükümlüleri ve belediye personelinden oluşan 30 kişilik özel bir ekip kuruldu. Belediye tarafından sağlanan servis, şapka, eldiven ve teknik donanımla kuşanan yükümlüler, görevli sağlık personeli refakatinde sahaya indi. İlk etapta 2 gün sürecek yoğun bir çalışmayla, piknikçilerin uğrak noktası olan Ahrandı Tepesi ve çevresindeki ormanlık alan çöplerden arındırılacak.
TEMİZLİK ROTASI GENİŞLİYOR: GÖLCÜK VE BİRGİ SIRADA
Ahrandı Tepesi’ndeki çalışmaların tamamlanmasının ardından ekipler, Ödemiş’in diğer turistik incilerine doğru harekete geçecek. Hazırlanan stratejik takvim kapsamında temizlik zinciri şu bölgelerle devam edecek:
Gölcük Gölü ve Kıyı Şeridi: Göl çevresi ve bitişiğindeki ormanlık alanlar baştan aşağı temizlenecek. Gölcük Gölü ve çevresinin çok geniş bir alan olması sebebiyle, Ödemiş Cumhuriyet Başsavcısı Mehmet Karabulut’un talimatları doğrultusunda projeye Ödemiş M Tipi ve Ödemiş T Tipi Açık Ceza İnfaz Kurumu hükümlüleri de dahil edilecek. Böylece çevre temizliği ve yangın önleme ekibi sayısı 100’e çıkartılarak çalışmaların etkinliği ve verimliliği artırılacak.
Tarihi Birgi Mahallesi: UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi'nde yer alan tarihi mahalle ve içinden geçen dere yatağı tüm atıklardan temizlenecek.
HEM ÇEVRE KORUMA HEM SOSYAL UYUM
Yükümlülerin ve Açık Ceza İnfaz Kurumu hükümlülerinin kamu yararına ücretsiz çalışarak gerçekleştirdiği bu faaliyet, sadece çevre temizliği ve yangın önlemi olmanın ötesinde çok boyutlu bir sosyal amaca hizmet ediyor.
Belirli bir disiplin altında yürütülen bu çalışmalar sayesinde; denetimli serbestlik yükümlüleri ve hükümlüler kamu yararına emek vererek hem sosyalleşme imkanı buluyor hem de toplumsal hayata daha güçlü bir şekilde hazırlanıyor. Yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte ormanlık alanlardaki cam, plastik ve yanıcı atıkların temizlenmesi ise olası orman yangınlarının önüne geçilmesinde kritik bir bariyer oluşturuyor.
KALICI TEMİZLİK İÇİN FARKINDALIK AFİŞLERİ ASILIYOR
Kamu ve yerel yönetim iş birliğinin en güzel sinerji örneklerinden birini oluşturan bu projenin kalıcı olması hedefleniyor. Temizlenen alanların yeniden kirletilmesini önlemek ve halkta çevre bilinci oluşturmak amacıyla, Ödemiş genelindeki mesire alanlarına ve turistik noktalara özel olarak tasarlanan uyarı ve farkındalık afişleri asılacak.