Yargıtay ve Danıştay’da yeni üye sistemi geliyor! Sayılar sabitlenecek

Yargıtay ve Danıştay’daki üye seçim sistemiyle ilgili dikkat çeken yeni düzenleme hazırlığı Ankara kulislerini hareketlendirdi. Ekran Haber’in yargı kulislerinden edindiği bilgilere göre; yüksek yargıda emeklilik veya görev süresi sona ermesi nedeniyle boşalan üyeliklere yönelik yeni model üzerinde çalışılıyor.

Yargıtay ve Danıştay’da yeni üye sistemi geliyor! Sayılar sabitlenecek

YARI ORANI SİSTEMİ DEĞİŞİYOR

Mevcut sistemde Yargıtay ve Danıştay’da emekliye ayrılan veya görev süresi sona eren üyelerin yerine, boşalan kadroların yarısı oranında yeni üye seçimi yapılıyordu.

Yeni hazırlık kapsamında ise sistemin tamamen değişeceği belirtiliyor. Buna göre; emekliye ayrılan veya görev süresi sona eren her üyenin yerine bire bir yeni üye seçimi yapılacak.

ÜYE SAYILARI SABİT KALACAK

Yeni modelle birlikte Yargıtay ve Danıştay’daki üye sayılarının sabit tutulmasının hedeflendiği öğrenildi. Özellikle son dönemde artan iş yükü ve dairelerdeki dosya yoğunluğu nedeniyle yüksek yargının mevcut kapasitesinin korunmasının amaçlandığı ifade ediliyor.

AYRI DÜZENLEME OLARAK MECLİS’E GELECEK

Yargı kulislerinde konuşulan bilgilere göre; düzenlemenin 12. Yargı Paketi içerisinde yer almayacağı, ayrı bir yasal çalışma olarak Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin gündemine geleceği belirtiliyor.

Kaynak: Haber Merkezi
danıştay yargıtay üye Danıştay üye seçimi seçim TBMM